V areáli Múzea liptovskej dediny v Pribyline začína premávať historický vláčik. Návštevníkov múzea odvezie od expozície ľudovej architektúry až k depu železničky, kde je pre verejnosť prístupná zbierka pôvodných vozidiel.
Úzkorozchodnú trať spájajúcu areál Múzea liptovskej dediny v Pribyline s depom Považskej lesnej železnice župa dobudovala prostredníctvom eurofondov. Celkové náklady na realizáciu boli viac ako 280-tisíc eur. Župa prispela Liptovskému múzeu okrem spolufinancovania projektu sumou 48-tisíc eur aj na nákup funkčnej motorovej lokomotívy (2018).
„Je to niečo výnimočné, že sa nám podarilo lesnú železničku po 40-tich rokoch obnoviť. Mali sme šťastie aj na ľudí, ktorých spojila dobrá vôľa a záujem tento projekt zrealizovať. Či už občianske združenie Spoločnosť pri Považskej lesnej železnici, Žilinský samosprávny kraj, ale aj príslušné ministerstvá,“ doplnil riaditeľ Liptovského múzea v Ružomberku Martin Krupa.
Má v sebe časť historického predchodcu
Pri stavbe Považskej lesnej železnice boli použité pôvodné technológie a montovalo sa ručne. Upravila sa takmer kilometer dlhá trať, oceľový most a dve nástupištia, kadiaľ bude premávať historická vlaková súprava zachránená z pôvodnej železnice. Považská lesná železnica bola v prevádzke 60 rokov a bola jediným spojením medzi Liptovským Hrádkom a Liptovskou Tepličkou.
Článok má pokračovanie | strana 1/2 |
Čítať na ďalšej strane |