Mesto Žilina po rokoch definitívne odchádza z portálu Odkaz pre starostu. Svoju činnosť na obľúbenej stránke ukončí už onedlho, v nedeľu 30. júna 2024. Podnetom od občanov sa však chce aktívne venovať aj naďalej, preto na začiatku februára spustilo interný systém Podnet pre mesto, do ktorého sa presunuli aj všetky nedoriešené podnety.
„Mesto z externej platformy stále eviduje viac ako 860 podnetov, ktoré sem občania zaslali počas posledných dvoch rokov. Nemusia sa však obávať, že po prechode na nový systém sa im pracovníci úradu nebudú venovať. Tieto nedoriešené podnety budú presunuté pod novú platformu a zadávatelia k nim od mesta dostanú vyjadrenie,“ spresňuje žilinský primátor Peter Fiabáne.
Používanie vlastného systému by malo byť podľa samosprávy efektívnejšie nielen pre občanov, ale aj pracovníkov mesta, ktorí budú prijaté podnety riešiť. Cieľom zavedenia jednotnej služby je minimalizovanie duplicitných návrhov, ktoré radnica dostáva aj prostredníctvom sociálnych sietí, od poslancov či mailom.
Stačí ak navštívite oficiálnu webovú stránku mesta, kde v hornom paneli kliknete na Podnet pre mesto. Ďalej už len vyplníte formulár – lokalitu a popis problému, kontaktné údaje a prípadne priložíte aj fotografiu. Po odoslaní by ste mali obdržať potvrdenie o prijatí podnetu, ktorým sa ďalej bude zaoberať príslušný odbor.
Ako mesto vysvetľuje, doba vyriešenia podnetu sa líši v závislosti od druhu podnetu, legislatívnych postupov, kapacitných a časových podmienok dodávateľov materiálov, poveternostných podmienok, ale aj finančných prostriedkov, ktoré má mesto pre konkrétne účely vyčlenené.