Na železničnej stanici v Žiline pokračujú búracie práce na starých nastupiskách. Všetky osobné i nákladné vlaky tak premavajú len po novej skupine koľají, ktorých výstavba bola ukončená v septembri. Jednu z najrozsiahlejších investícií do železničnej infraštruktúry na Slovensku sprevádzajú aj časté zmeny v organizácii vlakovej dopravy.
Žilinská stanica využívala do začiatku modernizácie až sedem nástupíšť. Aktuálne sú však cestujúcim k dispozícií len tri, a to nástupištia číslo 3, 4 a U. Dopravcovia sa museli vzniknutej situácii prisposobiť tým, že na jednej koľaji zastavujú dva osobné vlaky idúce v tom istom smere.
So svojou skusenosťou sa podelila cestujúca, ktorá cestovala do Považskej Teplej. Po príchode na nástupište však videla len vlak smerujúci do Čadce. „Myslela som si, že mešká a pristavia ho hneď potom, ako odíde ten, čo tam stál. Tak som ďalej čakala. Potom sa vlak pohol a hneď za ním aj ten môj. Nevšimla som si, že stáli dva za sebou. Ostalo nás tam asi 10 prekvapených ľudí, ktorým vlak ušiel rovno pred očami. Hodinu sme potom museli čakať na ďalší spoj,“ uviedla.
Pri cestovaní vlakom preto venujte pozornosť nie len číslu nástupišťa, ale aj označeniu sektora. To býva spravidla označené písmenami A-H na modrej tabuli priamo na nástupisku. Informačná tabuľa s odchodmi vlakov vo vestibule alebo podchode však túto informáciu nezobrazuje, vyhlasujú ju iba v staničnom rozhlase. Po príchode do správneho sektora už uvidíte svoj vlak „svietiť“ aj na informačnej tabuli priamo na nástupišti.
Pri cestovani zo žilinskej stanice nezabúdajte ani na dostatočnú časovú rezervu. Cesta z vestibulu na nástupište U a vzdialenejšie sektory (E-H) nastupíšť č. 3 a 4 vám môže zabrať aj 10 minút. Prestup medzi jednotlivými vlakmi takisto komplikuje vyššia koncentrácia cestujúcich na jednom mieste.