Veľkoobchodné predajne METRO vyhľadáva mnoho ľudí najmä kvôli stabilne nízkym cenám. Pre zákazníkov zo Žiliny a okolia však najnovšie môže byť lákadlom široký sortiment, čerstvé potraviny a zmodernizovaná predajňa, ktorá je prispôsobená ich potrebám. Reťazec tak dokazuje, že komfort zákazníkov pri nakupovaní má na prvom mieste.
Rekonštrukcia zahŕňala komplexnú modernizáciu všetkých oddelení. Cieľom tiež bolo prispôsobiť predajnú plochu novým potrebám a vnímaniu zákazníkov. Všetok potravinový i nepotravinový tovar má v policiach širší priestor, takisto už nemusíte ani blúdiť medzi regálmi. „Produkty sú usporiadané tak, aby sa zákazník po predajni pohyboval v jednej línii a našiel všetko, čo potrebuje,“ vysvetľuje Peter Opálený, area manager METRO Slovakia v Žiline.
Renovácia priniesla aj technologické novinky. Využívať môžete viac samoobslužných pokladní a v príprave je samoskenovací zákaznícky pokladničný systém. „Okrem toho môžu naši spotrebitelia využívať výhody mobilnej aplikácie Moje METRO ako digitálnu METRO kartu, možnosť overiť si cenu a dostupnosť tovaru, zľavové kupóny a ponuky, prehľad o stave bonusov,“ hovorí Peter Opálený s tým, že v krátkej dobe pribudnú na predajni aj elektronické cenovky.
Súčasťou rekonštrukcie bola investícia do opatrení na úsporu energie. Všetky pôvodné chladiace a mraziace systémy nahradili nové eko friendly systémy. Na budovy čoskoro pribudnú fotovoltické panely a v prevádzke prebehla výmena osvetlenia za šetriace LED osvetlenie s pohybovým senzorom. To znamená, že pokiaľ sa v nejakej z „uličiek“ nikto nenachádza, osvetlenie sa stlmí.
Modernizáciou prevádzok zároveň spoločnosť napĺňa ambiciózne ciele v oblasti udržateľnosti. „Pravidelne meriame uhlíkovú stopu, aby sme vedeli prijímať potrebné opatrenia na znižovanie dopadu nášho podnikania na životné prostredie a zmenu klímy. Zaviazali sme sa, že do roku 2030 znížime uhlíkovú stopu o 60 percent v porovnaní s rokom 2010 a do roku 2040 chceme byť uhlíkovo neutrálni,“ uvádza Peter Opálený.
Vo veľkoobchodnej predajni METRO môžu zákazníci využívať výhodný program „Kúp viac, plať menej“. To znamená, že čím kúpia z jedného druhu tovaru viac, cena je pre nich nižšia. Väčšie množstvo produktov tak môžu mať za stabilne výhodné ceny, ktoré platia celoročne a nie len jeden týždeň v mesiaci, čo ocenia najmä podnikatelia v gastrosegmente.
Kvalitné a bezpečné potraviny sú pre METRO kľúčové, v regáloch preto môžete nájsť len tie najčerstvejšie potraviny. Obľúbené je najmä mäso, ryby, ovocie a zelenina. „Tie vyžadujú špeciálne podmienky na zachovanie kvality a čerstvosti. Renováciou predajní sa aj tieto podmienky posúvajú o úroveň vyššie,“ vysvetľuje Peter Opálený. Prispieva k tomu aj spolupráca s lokálnymi dodávateľmi, ktorí dovážajú svoj sortiment každý deň.
Aktuálne je na žilinskej predajni v ponuke 60 druhov rýb a morských plodov, 130 druhov mäsa a 250 druhov ovocia a zeleniny. Spoločnosť reaguje na meniace sa preferencie zákazníkov a nové trendy. Preto rozširuje sortiment výrobkov a riadi zásoby tak, aby boli vždy k dispozícii aj špecializované výrobky vrátane bezgluténových, bezlaktózových, vegánskych, bio a iných potravín.
„V ponuke máme aj veľa tovaru, ktorý si zákazníci dokážu objednať bez toho, aby ho videli na predajnej ploche. Rozšírili sme oddelenie mliečnych výrobkov, pretože dopyt po mliečnych produktoch je na Slovensku veľký a každoročne narastá. Takisto sme rozšírili aj oddelenie mäsových výrobkov, kde sme pridali nové druhy,“ dodáva Peter Opálený.
Argentínske steaky, mäso z japonského dobytka či jahňacina nie len na Veľkú noc? V obrovskom „meatroome“ nájdete okrem štandardne bravčového a hydinového mäsa aj široký výber hovädziny či teľaciny. Počas celého roka si môžete kúpiť rezy zo zámoria. Od slovenských dodávateľov je v ponuke napríklad obľúbené jahňacie mäso, ale aj veľká časť sezónneho ovocia a zeleniny.
Celoročne tam však môžete kúpiť aj exotické ovocie ako passion fruit, physalis či dračie ovocie. „Veľmi populárne sa stávajú v predvianočnom období čerstvé datle alebo letecký ananás. To znamená, že neputuje k nám v kontajneroch loďou, ale odtrhne sa čerstvý a priletí lietadlom. Zákazník ho môže mať v krátkom čase od zberu priamo u nás,“ dodáva Peter Opálený.
Požiadavky zákazníkov však odráža aj ponuka sezónnych produktov, ktoré si pri remodelácii predajne tiež našli svoje miesto. Aktuálne môže klientov zo Žiliny a okolia osloviť tovar na blížiacu sa vianočnú sezónu.