V pondelok 11. novembra slávnostne prestrihli pásku na zrekonštruovanom moste v Trstenej. Rekonštrukcia dvojpoľového predpätého mosta v dĺžke 45 metrov ponad rieku Oravica prebiehala od apríla do októbra tohto roku. Most bol pre svoj stavebno-technický stav zaradený do piateho stupňa zo sedemdielnej stupnice s hodnotením zlý.
„Kotvy predpätia, ktoré boli vystavené pôsobeniu vody a poveternostným vplyvom boli skorodované a poškodene. Betónové a železobetónové časti boli rovnako poškodené, narušené koróziou. Vozovka na moste bola zvlnená, s trhlinami a poklesmi. V zlom stave boli betónové časti ríms aj zábradlie. Odvodňovacie zariadenia boli úplne zhrdzavené, nefunkčné a nosná konštrukcia poškodená vplyvom zatekania,“ upresnila Gabriela Tisoňová, riaditeľka odboru dopravy ŽSK.
Na moste bol natiahnutý nový asfaltový koberec, vrátane celoplošnej mostnej izolácie, nosníky boli zosilnené voľnými predpínacími káblami, čím sa zvýšila normálna zaťažiteľnosť mostného objektu z pôvodných 15 ton na 33 ton. Na mostných rímsach bolo po oboch stranách osadené oceľové zábradľové zvodidlo. Stavebné práce stáli takmer 734-tisíc eur.
Od marca tiež prebieha aj prestavba mosta cez potok za obcou Ústie nad Priehradou v dĺžke 28 metrov. Pôvodný most bol vo veľmi zlom stavebno-technickom stave, čo je šiesty stupeň zo sedemdielnej stupnice s obmedzenou zaťažiteľnosťou. Hlavnou príčinou bol zdegradovaný betón opôr a krídel, nedostatočná alebo chýbajúca priečna výstuž v mostovke a neodvodnené priestory za oporou.
V súčasnosti sa realizujú dokončovacie stavebné práce spojené s úpravou terénu a osadením bezpečnostných zariadení. Na moste bol v druhej polovici októbra položený asfaltový koberec. Po oboch stranách mosta sú vybudované železobetónové rímsy, do ktorých bude osadené zábradľové zvodidlo. Nový most má normálnu zaťažiteľnosť 32 ton. Stavebné práce stáli 1,1 milióna eur.