Štát by mal podľa programových prienikov strán SMER-SD, SNS, MOST-HÍD a SIEŤ stavať diaľnice a rýchlostné cesty na miestach, kde doprava dosahuje najvyššiu intenzitu. Vyplýva to z bodov uznesenia, na ktorom sa novovznikajúca štvorkoalícia dohodla. Prioritou zostáva dostavba
D1 a D3, keďže intenzita dopravy od Žiliny smerom na sever už dlhšiu dobu prekračuje hranicu 20-tisíc automobilov denne. V súčasnosti však štát podľa jeho predstaviteľov nemá finančé prostriedky na výstavbu úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové
Mesto a D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica.
Štát by mohol na spomenuté úseky čerpať financie z prostriedkov Európskej únie, do nového Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020 sa však napriek tomu nezmestili. Na Orave by mala byť dostavná rýchlostná cesta R3, ktorá by mala nahradiť vyťaženú cestu s označením I/59.
Národná diaľničná spoločnosť na svojich webových stránkach uvádza informatívny začiatok výstavby úseku, údaj však zohľadňuje pripravenosť úsekov, nie ich financovanie. Viaceré rýchlostné cesty by sa mali začať stavať v nasledujúcom volebnom aj programovom období EÚ 2016 až 2020, reálny začiatok tak závisí od financovania.
Podľa medializovaných informácií bude Ministerstvo dopravy patriť pod správu strany SIEŤ predsedu Radoslava Procházku.