Koncept obľúbených špecializovaných prevádzok tzv. Kozlovien sa postupne rozrastá i na Slovensku. V poradí tretia reštaurácia s názvom „Žilinská Kozlovna“ je otvorená na Mariánskom námestí v Žiline. V ponuke lokálnych reštaurácií tak pribudla prevádzka jedinečná nielen svojim typickým vzhľadom, ale najmä tradičnou domácou kuchyňou a ponukou najčerstvejšieho Kozla 11% v tanku dovezeného priamo z pivovaru.
Len asi 3 mesiace trvalo, aby sa vzhľad reštaurácie zmenil na nepoznanie. Príjemná atmosféra, ktorú dotvára interiérový nábytok z originálnej remeselnej výroby a kapacita približne 200 miest na sedenie, vrátane letnej terasy, majú ambíciu byť pre zákazníkov prvou voľbou pre posedenia s priateľmi. “Veríme, že kvalitné domáce jedlá ako napríklad staročeský guláš s karlovarskou knedľou, rebierka či steaky a k tomu poctivo a s láskou načapované pivo stoja za návštevu a okúsenie,“ hovorí Igor Halás, majiteľ Žilinskej Kozlovny.
Tento koncept prevádzok prináša na Slovensko značka Velkopopovický Kozel, aby tak motivovala svojich zákazníkov vychutnať si dobre načapované pivo s priateľmi, či ako odmenu po práci v príjemnom prostredí. Ambíciou Pivovarov Topvar, do ktorých portfólia patrí aj značka Velkopopovický Kozel, je nielen vyrábať kvalitné pivo, ale zvyšovať úroveň pivnej kultúry na Slovensku.
„Kozel predstavuje kvalitu a tradíciu. Už viac ako 140 rokov varíme poctivé pivo len z 3 základných surovín, ktorými sú: voda, slad a chmeľ. A po celý čas zachovávame rovnakú receptúru, čo dlhodobo oceňujú zákazníci nielen v Čechách, ale aj na Slovensku. Výsledkom je nezameniteľná chuť piva Kozel. Aby sme z nej spotrebiteľom dopriali ten najlepší zážitok, venujeme v Kozlovniach taktiež zvýšenú pozornosť starostlivosti o výčap a dbáme o to, aby fanúšikov dobrého piva obsluhovali školení výčapníci. Preto som rád, že sa nám ich rodinka postupne rozrastá a zákazníci majú možnosť vychutnať si poctivo načapovaného Kozla aj tu v Žilinskej Kozlovni,“ zdôrazňuje velkopopovický sládok Vojtěch Homolka.
V susedných Čechách funguje už viac ako 30 špecializovaných prevádzok tzv. Kozlovien a tento koncept má u pivárov veľký úspech.